Saumat ja sotkut

maanantaina, toukokuuta 19, 2008

Synnytystoiveet ja se vauva



Tässä se lopputulos ja synnytystoivelistani edelliseen postaukseen liittyen

Reetan synnytystoiveet

- Osastotoive 51

Kivunlievitys: (suunnilleen tässä järjestyksessä)

1. Suihku
2. Akupainanta
3. Amme
- Vesi on minulle todella tärkeä kipua lieventävä elementti. Viimeksi vesi taisi olla hieman liian lämmintä, koska minua alkoi nukuttaa vedessä todella paljon.
Toivoisin että vesi olisi noin +36.
4. Ilokaasu
5. Aquarakkulat
6. Pudendaali (mieluiten)
- Osaako kätilö laittaa vai tarvitaanko lääkäriä? Haluaisin tietää tämän heti kun tulen.
7. Paracervicaali
8. Epiduraali
- Viimeksi oli epäselvyyttä puudutuksen laittamisessa ja jouduin odottamaan yli tunnin puudutusta epätietoisuudessa. Kun lääkäri lopulta tuli, ei puudutetta enää voinut pistää. Minä jouduin odottamaan huonossa asennossa eli maaten sängyllä pahimmissa kivuissani puudutetta, jota en ikinä edes saanut. Tästä jäi todella ikävät muistot. Toivon, että jos puudutusta päätetään laittaa, minä voisin odottaa itselleni mukavassa asennossa ja minulle kerrottaisiin todenmukaisesti jos on mahdollista että puudutuksen saamisessa kestää kauan.

Muuta:
- Toivon että sisätutkimukset tehdään seisten tai kontillaan
- Toivon että olen mahdollisimman vähän aikaa käyrillä
- Reagoin kipuun olemalla tosi kiukkuinen ja ilkeä. Toivon että minulle oltaisiin silti ystävällisiä ja kannustettaisiin lempeästi. Kipuun liittyy minulla myös pelko, joten turvallisuudentunne ja rauhoittelu auttavat todennäköisesti sekä kipuun että kiukkuun.

Ponnistus:
- Haluaisin kokeilla synnytysjakkaraa ponnistukseen

Vauvan synnyttyä:
Toivon että vauva saa heti pitkään ihokontaktia ja ensi-imetyksen ennen pukemista.

Sektio:
Toivon, että vauva saa pitkään ihokontaktia synnyttyään, mieluiten minulta mutta jos voimat eivät salli niin isälle kenguruhoitoon.

++++Jos vauva tarvitsee jotain toimenpiteitä syntymänsä jälkeen, toivomme että isä saa olla läsnä +++++

2 Kommentit:

  • At 22 toukokuuta, 2008 09:19, Anonymous Anonyymi said…

    Hyviä toiveita, voisinkin tuosta kopioida muutaman kohdan omaan toivomuslistaani :).

     
  • At 17 heinäkuuta, 2008 17:31, Blogger Jonna said…

    Kiitoksia synnytystoiveet-listastasi ja onnea vauvasta!

    Itse olen ensisynnyttäjä, la syyskuussa ja tällainen lista on äärimmäisen hyvä idea :)

    Mukavaa kesän jatkoa!

     

Lähetä kommentti

<< Home